חברנו הצ’אטבוט ChatGPT מתפתח בקצב מסחרר וממשיך לשחרר גרסאות חדשות. אז מה ההבדל בין הגרסאות השונות? כל הפרטים כאן:
ChatGPT גרסה חינמית
הגרסה החינמית השתמשה עד לא מזמן במודל GPT-3.5 (LLM). מודל ששופר מאז הפריצה של chatGPT לעולם אך עדין חלש יותר ממודל GPT-4. כשהמודל חלש יותר התשובות יהיו פחות עמוקות, מדוייקות ויכולות כמו תרגום טקסט או הבנת הקשר פחות מדוייקות גם הן. זה מודל טוב להנחיות פשוטות.
לאחרונה שוחרר לגרסה החינמית GPT-4o שהקפיץ את הרמה של הגרסה החינמית של chatGPT והפך אותה למהירה יותר ומדוייקת הרבה יותר.
גם הגישה לחנות ה GPT’s היתה שמורה עד לא מזמן רק למשתמשי התוכנית בתשלום אבל גם היא שוחררה לאחרונה לגרסה החינמית.
ChatGPT Plus
ChatGPT Plus היא הגרסה בתשלום של OpenAI וכוללת את כל המודלים והיכולות שמציע הצ’טבוט שזה נכון לימים אלו GPT-3.5, GPT-4 ו-GPT-4o.
גרסאות GPT-4 ו-GPT-4o כוללות את היכולת ליצור תמונות עם DALL-E 3, גישה לאינטרנט וניתוח נתונים מתקדם.
כששאלנו את ChatGPT על ההבדלים בין שני המודלים, זו התשובה שהתקבלה:
“ההמלצה היא להתחיל עם GPT-4 כדי לקבל תחושת ביצועים כללית ורק לאחר מכן לשקול מעבר ל-GPT-4o אם יש צורך בהתאמה או מיקוד נוספים.”
בין היכולות של ChatGPT Plus:
– גישה מועדפת לשירות, גם בזמן עומסים. כלומר, כשיש הרבה משתמשים במערכת, משתמשי Plus יוכלו להמשיך להשתמש בצ’אטבוט ללא עיכובים.
– משתמשי Plus מקבלים גישה למודלים המשודרגים והחדשים ביותר של OpenAI, כולל גישה למודל GPT-4.
ChatGPT Plus מיועד למשתמשים שמעוניינים בביצועים משופריםת גישה מועדפת, ולהישאר מעודכנים בגרסאות האחרונות והמתקדמות של מודלי ה-AI של OpenAI.
מבחינת יכולות המודלים, נראה שגרסת GPT-4o שניתנת לשימוש גם בגרסה החינמית כיום, לא פחות חזקה ואולי אפילו יותר מ GPT-4 אז בשלב זה אם אתם שואלים למה להשתמש בגרסה בתשלום, נראה שזה יותר כדאי למי שצריך לעבוד עם ה API אחרת הגרסה החינמית מספיקה לגמרי.
ChatGPT Enterprise
ChatGPT Enterprise זו גרסה המיועדת לשימוש עסקי וארגוני. היא מציעה תכונות ושירותים המיועדים במיוחד לחברות וארגונים גדולים.בין היכולות היחודיות של ChatGPT Enterprise:
– יכולות עיבוד חזקות יותר להתמודדות עם כמויות גדולות של נתונים.
– רמת אבטחה גבוהה הכוללת הצפנה של הנתונים במעבר ובשימוש.
– תאימות לתקנים ותקנות בתחום הפרטיות והאבטחה כמו GDPR ו-CCPA.
– כלים לניהול משתמשים וגישה לאנליטיקות ולסטטיסטיקות.
– אפשרויות התאמה אישית של המודל לצרכים ספציפיים של הארגון, כולל אימון נוסף על נתונים של הארגון.
– תמיכה טכנית וזמינות של צוותי תמיכה ייעודיים.
– אפשרויות אינטגרציה עם מערכות קיימות בארגון, כגון מערכות CRM, ERP, וכלי ניהול אחרים.
– API מותאם אישית כדי להקל על שילוב המערכת בארגון.
– כלים מתקדמים לתמלול ושיחות, שמיועדים לשפר את יעילות העבודה השוטפת.
ChatGPT Enterprise נועד לספק פתרון מקיף לארגונים המעוניינים לשלב יכולות AI בשירותים הפנימיים והחיצוניים שלהם, תוך שמירה על רמת אבטחה גבוהה וניהול קל ונוח.