בין אם אתם מודעים למספרים או לא בוודאי הבחנתם שטכנולוגיית AI משנה את החיים שלנו כמעט בכל תחום. הנתונים הסטטיסטיים הבאים מספקים הבנה מקיפה של ההתפתחות המהירה של הבינה המלאכותית והפוטנציאל לעצב את העתיד. קראו על מגמות הבינה המלאכותית שיקבעו את מצב הטכנולוגיה, העסקים והחברה בשנים הקרובות.
- גודל שוק הבינה המלאכותית צפוי להגיע ל-407 מיליארד דולר עד 2027
שוק הבינה המלאכותית צפוי להגיע לסכום מדהים של 407 מיליארד דולר עד 2027, כשהוא חווה צמיחה משמעותית מההכנסות המוערכות של 86.9 מיליארד דולר ב-2022.
- ל-AI תהיה עלייה של 21% נטו בתוצר הגולמי עד 2030
בינה מלאכותית צפויה לתרום גידול משמעותי של 21% לכלכלה של ארה”ב עד 2030, מה שמציג את השפעתה על הצמיחה הכלכלית.
- למעלה מ-75% מהצרכנים מודאגים ממידע מוטעה שמתקבל מ-AI
הסקר הפנימי של Forbes על סנטימנט צרכני בינה מלאכותית מראה כי AI צפוי להוסיף דחיפה משמעותית של 21% נטו לרווחים של ארצות הברית עד 2030, מה שמצביע על השפעתו על הצמיחה הכלכלית.
4. ל-ChatGPT היו מיליון משתמשים בחמשת הימים הראשונים של היותו זמין.
שיעור השימוש המדהים של ChatGPT ניכר כאשר הוא צבר מיליון משתמשים בחמשת הימים הראשונים לשחרורו.
5. אחת מכל 10 מכוניות תנהג בעצמה עד 2030
ההערכה היא ש-10% מכלי הרכב יהיו ללא נהג עד 2030, שכן השוק העולמי של מכוניות בנהיגה עצמית צפוי לגדול מ-20.3 מיליון ב-2021 ל-62.4 מיליון.
6. 64% מהעסקים מצפים שבינה מלאכותית תגדיל את הפרודוקטיביות
64% משמעותיים מהעסקים מאמינים שבינה מלאכותית תעזור להגדיל את הפרודוקטיביות הכוללת שלהם, כפי שנחשף בסקר של יועץ פורבס. זה מדגים את האמון הגובר בפוטנציאל של AI לשנות את הפעילות העסקית.
7. מחצית מהמשתמשים בניידים בארה”ב משתמשים בחיפוש קולי מדי יום
החיפוש הקולי נמצא במגמת עלייה, כאשר 50% מהמשתמשים בארה”ב משתמשים בו מדי יום, לפי UpCity. מגמה זו מציגה את השכיחות הגוברת של עוזרי קול המונעים בינה מלאכותית בחיי היומיום.
8. שוק ה AI צפוי לראות קצב צמיחה שנתי של 37.3% מ-2023 עד 2030
בינה מלאכותית ממשיכה לחולל מהפכה בתעשיות שונות, עם קצב צמיחה שנתי צפוי של 37.3% בין 2023 ל-2030, כפי שדווח על ידי Grand View Research. צמיחה מהירה זו מדגישה את ההשפעה ההולכת וגוברת של טכנולוגיות בינה מלאכותית בשנים הקרובות.
9. רבע מהחברות מאמצות בינה מלאכותית בגלל מחסור בכוח אדם
בעוד המחסור בכוח אדם הופך לדאגה דחופה, 25% מהחברות פונות לאימוץ בינה מלאכותית כדי לטפל בבעיה זו, על פי דו”ח של IBM. בינה מלאכותית עוזרת לעסקים לייעל את התפעול ולפצות על המחסור במשאבי אנוש.
10. לחברות סיניות היה שיעור האימוץ הגבוה ביותר של AI
סין מובילה באימוץ בינה מלאכותית, כאשר 58% מהחברות פורסות בינה מלאכותית ו-30% שוקלים אינטגרציה. לשם השוואה, בארצות הברית יש שיעור אימוץ נמוך יותר, כאשר 25% מהחברות משתמשות בבינה מלאכותית ו-43% בודקות את היישומים הפוטנציאליים שלה.
11. 77% מודאגים שבינה מלאכותית תגרום לאובדן מקומות עבודה בשנה הבאה
רוב ניכר מהאנשים הביעו את חששם שבינה מלאכותית עשויה להביא לאובדן מקומות עבודה בעתיד הקרוב, מה שמצביע על דאגה רחבה לגבי ההשפעה הפוטנציאלית של הטכנולוגיה על הזדמנויות תעסוקה.
12. מחקר מעריך ש-AI תיצור 97 מיליון מקומות עבודה
לפי מחקר של הפורום הכלכלי העולמי, בינה מלאכותית צפויה ליצור כ-97 מיליון מקומות עבודה חדשים.
מהנדסי תוכנה ומהנדסי נתונים מגויסים לתמיכה בבינה מלאכותית, ככל שה-AI משתלב יותר בעסקים, יש ביקוש הולך וגובר לתפקידי תמיכה בבינה מלאכותית. בשנת 2022, 39% מהעסקים דיווחו על שכירת מהנדסי תוכנה, ו-35% שכרו מהנדסי נתונים לתפקידים הקשורים לבינה מלאכותית, על פי דו”ח של מקינזי.
13. תעשיית הייצור צפויה לראות את ההשפעה הפיננסית הגדולה ביותר עקב AI
דו”ח של Accenture צופה שמגזר הייצור יקצור את התועלת הפיננסית הגדולה ביותר מאימוץ בינה מלאכותית, עם רווח של 3.8 טריליון דולר שצפוי עד 2035. לבינה מלאכותית יש פוטנציאל לשנות באופן דרסטי את ההשפעה הכלכלית של המגזר.
14.כמעט רבע מבעלי העסקים מודאגים מכך ש-AI משפיע על התנועה לאתר
סקר של יועץ פורבס מגלה כי 24% מבעלי העסקים מביעים דאגה מההשפעה הפוטנציאלית של בינה מלאכותית על התנועה לאתר שלהם, מה שמשקף את אי הוודאות שעומדים בפני עסקים מסוימים בנוגע לשילוב של בינה מלאכותית בפעילותם.
15. 97% מבעלי העסקים מאמינים ש-ChatGPT יעזור לעסק שלהם
לפי יועץ פורבס, 97% מבעלי העסקים מאמינים ש-ChatGPT יועיל לעסקים שלהם. אחד מכל שלושה עסקים מתכנן להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור תוכן באתר, בעוד ש-44% שואפים ליצור תוכן במספר שפות.
16. למעלה מ-60% מבעלי העסקים מאמינים ש-AI ישפר את קשרי הלקוחות
Forbes Advisor מדווח כי 64% מבעלי העסקים מאמינים שלבינה מלאכותית יש פוטנציאל לשפר את קשרי הלקוחות, מה שמצביע על השקפה חיובית על תפקידה של AI בשיפור האינטראקציות עם הלקוחות.
17. למעלה מ-60% מבעלי העסקים אומרים ש-AI יגדיל את הפרודוקטיביות
למעלה מ-60% מבעלי העסקים מאמינים כי בינה מלאכותית תגדיל את הפרודוקטיביות. באופן ספציפי, 64% ציינו שבינה מלאכותית תשפר את הפרודוקטיביות העסקית, ו-42% מאמינים שהיא תייעל את תהליכי העבודה.
18. 43% מהעסקים מודאגים מהתלות בטכנולוגיה
43% מהעסקים מודאגים מהתלות בטכנולוגיה, ו-35% נוספים מודאגים מהמיומנויות הטכניות הנדרשות להשתמש ב-AI ביעילות. חששות אלה מדגישים את האתגרים שעמם מתמודדים ארגונים בעת אימוץ טכנולוגיות AI.
19. 65% מהצרכנים אומרים שעדיין יבטחו בעסקים שמשתמשים בבינה מלאכותית
למרות החששות לגבי השימוש בבינה מלאכותית, 65% מהצרכנים עדיין סומכים על עסקים שמשתמשים בטכנולוגיית בינה מלאכותית. זה מצביע על כך שכאשר עסקים משתמשים בבינה מלאכותית בצורה אחראית ושקופה, הם יכולים לשמור על אמון הצרכנים ואף לרתום את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית לשיפור חוויות הלקוחות.
20. יותר ממחצית מאמינים ש-AI ישפר את איכות התוכן
54% מאמינים שבינה מלאכותית יכולה לשפר את איכות התוכן, מה שמרמז שלפתרונות מונעי בינה מלאכותית כמו ChatGPT יש פוטנציאל לשפר את איכות הטקסט, היצירתיות והיעילות בהקשרים שונים של יצירת תוכן.