אמאזון היא אחת מפלטפורמות המסחר המובילות בעולם, לאמזון יש 9.7 מיליון מוכרים ברחבי העולם, מתוכם 1.9 מיליון מוכרים באופן פעיל ויומיומי.
אחד הפרמטרים החשובים במעמד קבלת ההחלטה לקנות הוא הביקורות והתגובות שיש על המוכר והמוצר, לעיתים אנחנו מוצאים את עצמנו גוללים בתוך אוסף ביקורות אין סופי, אז הנה הפתרון – פיצ’ר AI חדש שמסכם עבורכם את הביקורות ומקצר את הדרך לקבל החלטה.
בפיתוח משמעותי המבשר על עידן חדש בעולם הE Commerce, החלה אמזון להפיץ סיכומי ביקורות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית (AI) עבור מוצריה.
סיכומים אלו מטרתם לתת לקונים תמונת מצב של המאפיינים הטובים ביותר או הדגלים האדומים לגבי המוצר, ומאפשרים תהליך מהיר של קבלת החלטות.
אמנם יש לזה יתרונות ברורים ללקוחות, אבל זה גם מעלה חששות רציניות לגבי האמינות של סיכום שנוצר ע”י בינה מלאכותית והשפעתו על מוניטין המוצר והמותג ובאופן ישיר על יחס ההמרה.
כיצד סיכומי סקירת לקוחות שנוצרו על ידי AI הולכים להשפיע על המסחר האלקטרוני?
לסיכומי סקירת לקוחות שנוצרו על ידי AI עשויים להיות השלכות משמעותיות על המוכרים מכיוון שהם מופיעים מעל כל שאר ביקורות הלקוחות.
הסיכום כולל כתב ויתור למטה לפיו הוא “נוצר בינה מלאכותית מטקסט של ביקורות של לקוחות.”
למוכרים שלמוצריהם יש בעיקר ביקורות חיוביות, היתרונות ברורים.
לקוחות לא יצטרכו עוד לסנן מאות או אלפי ביקורות כדי להבין את התכונות הטובות ביותר של המוצר.
על ידי הצעת סיכומים תמציתיים, אמזון יכולה ליצור חווית קנייה יעילה יותר, היבט מכריע של העולם המהיר של היום.
לפיכך, סיכומים מדויקים שנוצרו על ידי AI יכולים להגביר את שיעורי ההמרה של מוצרים עם ביקורות חיוביות.
מה החסרונות?
יחד עם היתרונות הגדולים לקונים יש לא מעט חסרונות עבור מוכרי אמזון.
- בינה מלאכותית יכולה לנתח קבוצה של ביקורות ולהציג נתונים על סמך קבוצת ביקורות אחת, מה שאינו משקף באמת את הביקורות הקיימות על המוצר.
- סיכום הביקורת עשוי להתעלם מניואנסים עדינים – כמו שגיאת משתמש – המוביל לקוחות להמשיך ולחפש מוצרים קשורים.
- גם אם למוצר יש דירוג ממוצע חזק, הסיכום שנוצר על ידי AI שלו יכול להדגיש תכונה שלילית אחת שהוזכרה לעתים קרובות על ידי לקוחות.
- המוח האנושי נתפס לשלילי – תכונה שלילית אחת, המודגשת על ידי ה-AI, יכולה להספיק כדי לגרום ללקוחות לבחור מוצר אחר.
- סיכומים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית עלולים ליצור תפיסות שגויות ולפגוע במוניטין של המוכר באופן בלתי הוגן אם לא יבוצעו בקפדנות.
העתיד של מכירה באמזון עם AI
השינוי הזה באופן שבו ביקורות מוצגות באמזון משפיע ישירות על המוכרים בכך שהוא משנה את האופן שבו לקוחות פוטנציאליים תופסים את המוצרים שלהם.
בעוד היתרונות של חווית קנייה ברורים, יש חששות רציניים לגבי האפשרות של מצג שווא.
האמינות של בינה מלאכותית באספקת סיכומים חסרי פניות ומדויקים היא הליבה של סוגיה זו והיא תעסיק את המוכרים והמשווקים באמזון.
בעוד אמזון ממשיכה לבדוק פתרונות בינה מלאכותית למוכרים, בעלי חנויות מסחר אלקטרוני צריכים להישאר מודעים ליתרונות של טכנולוגיית בינה מלאכותית ולסיכונים הפוטנציאליים.
זה גם מעלה שאלות לגבי תהליך הבדיקה וציר הזמן עבור מוכרים הזקוקים להסרה של מידע לא מדויק שנוצר ע”י בינה מלאכותית מדף המוצר שלהם.
רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו לרשימת התפוצה שלנו ותקבלו הכל במייל לפני כולם.