כל שנה היא שנה מצויינת להחליט לבנות את המותג האישי שלכם ברשת והשנה אפילו טובה יותר כי יש לנו את ChatGPT שיעזור. העוצמה של מיתוג אישי ברשת היא לא רעיון חדש ולא מעט בעלי תפקידים שמיתגו עצמם נכון גייסו השקעות, הכפילו את מספר הללקוחות וקיבלו גם חשיפה תקשורתית. עשרות אלפי דולרים זורמים לעבר יוטיוברים פופולריים ופרופילי לינקדאין חזקים. אם המיתוג האישי שלכם עדין לא מטופל וקצת עצוב, אל דאגה. זה יכול להשתנות ברגע. רק תחליטו שאתם מתחילים ו-6 ההנחיות הבאות יעזרו לכם להתחיל.
ההנחיות הן באנגלית מכיון שבשלב זה גם chatGPT וגם google bard לא מספיק מאומנים בעברית. את התשובה תוכלו לקחת ל google translate, לתרגם לעברית ולשפר מעט במקומות שצריך.
1. הגדירו את המותג האישי שלכם
ההנחיה הזו תעזור לכם לדייק את הצעת הערך הייחודית שלם. זה המקום שבו אתם מתארים מי אתם ומה אתם עושים.
הנה ההנחיה (prompt):
“I describe myself as a [your professional role] and I help [specific target audience] achieve [main outcomes you help your audience achieve.] What are the key elements that define my personal brand and make me unique?”
2. צרו את סיפור המותג
אנשים מתחברים לסיפורים. סיפור כתוב היטב, עם התחלה קליטה, אמצע מסקרן וסוף מרגש יעזרו ליצור מעורבות ולהתחבר עם הקהל.
זו ההנחיה (prompt) לכתיבת הסיפור. מלאו את החלקים בהאם לסיפור שלכם:
“Throughout my business journey I have faced these challenges [summarize any challenges you have overcome.] Given this information, what is the compelling story behind my personal brand? How can I craft a brand narrative that engages and resonates with my target audience?”
3. בחירת פלטפורמה מתאימה
אנחנו חיים בעולם של ריבוי פלטפורמות וכל הזמן נוספות חדשות. לא כדאי לבזבז את האנרגיה בכמה כיוונים, בטח לא בהתחלה. נתחיל פלטפורמה אחת ולאחר מכן נוכל לעבור עם הקהל ביתר קלות גם לפלטפורמות נוספות. ההנחיה ל-ChatGPT תעזור לנו בבחירת הפלטפורמה הנכונה, על סמך הקהל והיעדים העסקיים.
זו ההנחיה (prompt):
“Which online platforms are most relevant to my personal brand and target audience? Recommend in order of where my target audience are most likely to be. How can I establish a strong online presence on these platforms?”
4. אסטרטגית תוכן לבניית מומחיות
עכשיו אתם מוכנים אם הצעת הערך שלכם, יש לכם הסיפור מחבר ואתם יודעים מה הפלטורמה בה אתם עומדים לפרוץ. זה הזמן לבדוק עם ChatGPT מה סוג התוכן שכדאי לכם לשתף כדי לבנות את המומחיות.
השתמשו בהנחיה זו כדי לקבל הצעות ורעיונות:
“What valuable content can I curate and share with my audience to establish myself as an expert in my field? How can I consistently provide value and showcase my expertise?”
5. צור קשר עם הקהל שלך
שיתוף ברשת חברתית זה חלק אחד. כדי לבנות את המותג אתם צריכים גם להיות מעורבים ולשמור על קשר עם הקהל וקהל פוטנמציאלי. זה השמן להעזיר בצ’אט כדי לקבל רעיונות.
זו ההנחיה (prompt):
“Using [the main social media platform you’ll focus on], how can I actively engage with my audience to foster meaningful connections? What specific strategies can I use to encourage interaction and conversation? Create an action plan of 3 things I should do every day.”
6. תמונה שווה אלף מילים
תמיד נכון. תמונה אחת מתאימה מייצרת סיפור שלם בשניה. הגיע הזמן למצוא את שלכם. השתמש בהנחיה זו כדי לקבל הנחיה לתמונה שתשרת את המותג מ-ChatGPT ולאחר מכן השתמשו בה ב midjourney או clipdrop כדי לקבל את התמונה שלכם.
“How can I develop a visual brand identity that aligns with my personal brand? What elements and design choices can I use to create a cohesive and memorable image?” Use the resulting recommendation to brief a designer or AI graphic design tool accordingly.
לסיכום
מרכישים מוכנים לבנות ולפרוץ עם המותג שלכם ברשת? הזמן הכי טוב הוא עכשיו ובטח שיש לכם את ChatGPT כחבר שבא לעזרתכם. ותזכרו, הכי חשוב להתחיל, עם הזמן תגדלו ותשתפרו.