הכלי, המוכר באופן פנימי בשם העבודה Genesis, יכול לקלוט מידע – פרטים על אירועים אקטואליים ולהפיק תוכן חדשותי.
לפי הדיווחים, גוגל מאמינה שהוא יכול לשמש עוזר אישי לעיתונאים, לבצע אוטומציה של משימות כדי לפנות זמן לאחרות, ושהחברה רואה בו טכנולוגיה שיכולה לעזור להרחיק את תעשיית ההוצאה לאור מהמלכודות של A.I.
ג’ן קריידר, דוברת גוגל, אמרה בהצהרה כי “בשיתוף עם מפרסמי חדשות, במיוחד מוציאים לאור קטנים, אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של בחינת רעיונות שיכולים לספק כלים התומכים ב-AI כדי לעזור לעיתונאים שלהם בעבודתם”.
“בפשטות, הכלים האלה לא נועדו, ואינם יכולים, להחליף את התפקיד החיוני שיש לעיתונאים בדיווח, יצירה ובדיקת עובדות”, הוסיפה. במקום זאת, הם יכולים לספק אפשרויות לכותרות וסגנונות כתיבה אחרים.
דובר ניוז קורפ אמר בהצהרה, “יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם גוגל, ואנו מעריכים את המחויבות ארוכת הטווח של סונדאר פיצ’אי לעיתונאות”.
ג’ף ג’רוויס, פרופסור לעיתונות ופרשן תקשורת, אמר שלכלי החדש של גוגל, כפי שתואר, יש יתרונות וחסרונות פוטנציאליים.
“אם הטכנולוגיה הזו יכולה לספק מידע עובדתי בצורה מהימנה, עיתונאים צריכים להשתמש בכלי”, אמר מר ג’רוויס, מנהל מרכז טאו-נייט לעיתונאות יזמית בבית הספר ללימודי עיתונות של קרייג ניומרק באוניברסיטת סיטי ניו יורק.
“אם, לעומת זאת, הוא ינוצל לרעה על ידי עיתונאים וארגוני חדשות בנושאים הדורשים הבנה תרבותית”, הוא המשיך, “אז זה עלול לפגוע באמינות לא רק של הכלי, אלא של ארגוני החדשות שמשתמשים בו”.
ארגוני חדשות ברחבי העולם מתלבטים אם להשתמש בכלי בינה מלאכותית בחדרי החדשות שלהם. רבים, כולל The Times, NPR ו-Insider, הודיעו לעובדים שהם מתכוונים לחקור שימושים פוטנציאליים ב-A.I. כדי לראות כיצד ניתן ליישם את זה בצורה אחראית בתחום החדשות עם הימור גבוה, שבו שניות סופרות והדיוק הוא בעל חשיבות עליונה.
אבל הכלי החדש של גוגל בטוח יעורר חרדה גם בקרב עיתונאים שכותבים מאמרים משלהם כבר עשרות שנים. כמה ארגוני חדשות, כולל The Associated Press, השתמשו זה מכבר ב-A.I. להפיק כתבות על עניינים כולל דוחות רווחים תאגידיים, אבל הם נותרו חלק קטן מהכתבות בהשוואה לאלו שנוצרו על ידי עיתונאים.
בינה מלאכותית יכולה לשנות את זה, ולאפשר למשתמשים ליצור מאמרים בקנה מידה רחב יותר, שאם לא ייערכו ויבדקו בקפידה, עלולים להפיץ מידע מוטעה ולהשפיע על האופן שבו סיפורים שנכתבו באופן מסורתי נתפסים.
בעוד שגוגל עברה בקצב מסחרר לפתח ולפרוס A.I גנרטיבי, הטכנולוגיה הציבה גם כמה אתגרים בפני תחום הפרסום. בעוד שגוגל מילאה באופן מסורתי את התפקיד של אצור מידע ושליחת משתמשים לאתרים של מפרסמים כדי לקרוא יותר, כלים כמו הצ’אטבוט שלה, בארד, מציגים קביעות עובדתיות שלעיתים אינן נכונות ואינן שולחות תנועה למקורות סמכותיים יותר, כגון מפרסמי חדשות.
הטכנולוגיה הוצגה כאשר ממשלות ברחבי העולם קראו לגוגל לתת לכלי החדשות נתח גדול יותר מהכנסות הפרסום שלה. לאחר שממשלת אוסטרליה ניסתה לאלץ את גוגל לנהל משא ומתן עם מפרסמים על תשלומים ב-2021, החברה יצרה שותפויות נוספות עם ארגוני חדשות במדינות שונות, במסגרת תוכנית News Showcase שלה.
עדיין לא ברור אם הכלי החדש של גוגל יהיה חלק אינטגרלי מערוצי החדשות אבל בהחלט נראה שהוא מעורר עניין רב
נמשיך לעדכן בהתפתחויות.